איך לנקות תכשיט כסף שהשחיר

על מנת לנקות את תכשיטי הכסף שלך ישנן מספר דרכים חלקן עם מוצרים שקיימים בכל בית וחלקן עם נוזלים מיועדים לכך.

שיטה אחת ניקוי התכשיט בעזרת משחת שיניים רגילה (לא משחה להלבנה), צורת הניקיון מתבצעת ע”י מריחת משחת שיניים על התכשיט ושפשוף בעזרת מברשת שיניים, לאחר שפשוף של מספר דקות יש להשרות את התכשיט בקערה עם מים חמים ולייבש היטב במגבת.

יש לשים לב כי השפשוף לא מתבצע באופן אגרסיבי ובכך למנוע שריטות על התכשיט.

 

דרך נוספת לניקוי התכשיט ללא מגע היא ע”י מים חמים, חומץ לבן וסודה לשתייה , בדרך זו אנו ניקח קערה מספיק גדולה כדי להכיל את התכשיטים שלנו, לאחר מכן אנו נעטוף את הקערה מבפנים (בחלק התחתון שלה ובצדדים)  נכניס את התכשיטים שלנו לקערה נוסיף עליהם את הסודה לשתייה, מים חמים ולאחר מכן את החומץ בזהירות.
לאחר כ 10 דקות כשהמים מבעבעים נוציא בזהירות את התכשיטים וננגב בעדינות.

דרך שלישית והקלה ביותר היא בעזרת חומר מיועד לניקוי תכשיטי כסף, אנו בטוקיו תכשיטים לא מוכרים את נוזלי ניקוי אך כטיפ מאיתנו ניתן לרשום בגוגל “חומר לניקוי תכשיטי כסף” וישנם מספר רב של סוגים.

איך לשמור על התכשיטים

אז כפי שציינו מקודם, תכשיטי כסף משחירים כשהם באים במגע עם חמצן ולכן מומלץ לשמור אותם בתוך קופסא סגורה במהלך הלילה או כשמורידים מהגוף.

בנוסף ולכלל סוגי התכשיטים מומלץ להוריד לפני הכניסה לאמבטיה, רחיצת כלים, כניסה לים או לבריכה וכמובן לא לרסס עליהם ישירות בושם.

במים יש לנו מלחים אשר פוגעים בתכשיט שלנו ובבושם קיים אלכוהול אשר פוגע בציפוי התכשיטים ולכן מומלץ ככלל להוריד תכשיטים בציפוי זהב בסיום השימוש.